tisdag 30 maj 2017

Review: The Chemist

The Chemist The Chemist by Stephenie Meyer
My rating: 1 of 5 stars

Jag hade låga förväntningar på denna bok då jag tycker ungdomsförfattare som ger sig in i vuxenvärlden inte lyckas särskilt bra. Kemisten är inget undantag. Här försöker Meyer skapa en hypad kvinnogestalt som ska vara gudinnan inom förhörsmetoder med kemiska ämnen. Själva inledningen går ut på att visa upp hennes kunskap dock utan att skriva/berätta om kemiska ämnen över huvud taget utan bara rabbla på med olika finesser.

Kärlekshistorien i boken är malplacerad och späds på med två tvillingbröder där den ena är Rambo och den andra en lärare som är helt oskyldig förutom att han tydligen kan hantera ett vapen. Boken är inte tråkig att läsa, den flyter på bra och sidorna rullar fram utan att jag tappar intresset helt, vilket gör att den får en stjärna.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...