söndag 28 maj 2017

Review: Fjällgraven

Fjällgraven Fjällgraven by Michael Hjorth
My rating: 2 of 5 stars

De båda författarna lyckas väl i att skapa en spännande deckare där fallet mixas med karaktärernas vardagsliv. Detta är dock den sämsta av de tre böcker jag läst i serien om Sebastian Bergman. Den är inte rörig, bara ointressant och fylld av klichéer. Författarna ger sig på kulturkrockar mellan invandrare och svenskar där framförallt Kalla fakta får ta smällen. Dock är det bra att författaren lyfter kulturkrockarna då det kan uppmärksamma och undervisa läsaren. Det de gör skickligt är att berätta ur samtlig karaktärers perspektiv.

Sebastian Bergman gör i denna bok ett tappert försök att omvärdera sig själv i andras ögon. Tyvärr gör han det enorma misstaget att offra sin egen dotter för sitt eget välbefinnande. Jag avskyr när en deckare som tagit mig åtskilliga timmar att lyssna på avslutas med en cliffhanger, vilket gör att boken tappar en stjärna.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...