måndag 22 maj 2017

Review: Kaninjägaren

Kaninjägaren Kaninjägaren by Lars Kepler
My rating: 3 of 5 stars

Så fort uppläsaren Jonas Malmsjö börjar prata träder jag in i Jonna Linnas värld. jag känner mig trygg, njuter av bekantskapen och inser att trygghetskänslan får mig att återigen underskatta Jonna Linnas förmåga. Jag har under alla Keplers böcker föreställt mig honom som en gammal man, vilket jag fortsätter med trots hans förmågor att ta sig ur intensiva fysiska situationer med armar och lemmar i behåll.

Kaninjägaren är mer tragisk än skrämmande mörk som de tidigare i serien. När det väl historien nystas upp blir jag som läsare förlåtande mot mördaren och bitvis anser att han gör fel men ändå har en rättighet att leka hämnande vigilante. Vilket är helt fel både rättsligt och moraliskt. Handlingen är seg till en början men tar sig fram emot mitten. Jag önskar bara att Kepler kunde sluta med cliffhangers och avsluta varje bok för sig. De är såpass bra att de inte behöver spänningsslut för att få läsaren att fortsätta läsa.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...