lördag 13 maj 2017

Review: Med Stalin som Gud: tre tonår i en kommunistisk sekt

Med Stalin som Gud: tre tonår i en kommunistisk sekt Med Stalin som Gud: tre tonår i en kommunistisk sekt by Magnus Utvik
My rating: 1 of 5 stars

Det här blev tyvärr en stor besvikelse. jag hade hoppats på att lära mig mer kring kommunistiska organisationer i Sverige, men nu i efterhand kan jag mest förkortningar. Förkortningar som jag inte vet vad de står för eftersom jag valde att lyssna på boken. I inledningen av boken finns ett förkortningsregister men den är svår att "backa tillbaka" till när du lyssnar på en ljudbok (eller alltför jobbigt). Uppläsaren har en bra och tydlig röst men den passar inte för uppläsningen av denna bok. Jag associerar rösten till mer komiska titlar som Kaffe med rån och dylikt. Jag har också svårt att ta boken på allvar. Jag får mer känslan av en person som berättar hur det är att vara med i en föreningen än i en sekt. Dessutom tvivlar jag på författarens förmåga att vara källkritisk. Berättelsen är alltför detaljrik för att kunna utgå helt från dagboksanteckningar. Det är alltför utmålat och känns mer skönlitterärt än faktamässigt.

View all my reviews

2 kommentarer:

  1. Jag tror att du kan lära dig mer av min bok "Brevbärarens sista möte. Jag skickar gärna ett recensionsex.
    http://www.danfrankel.n.nu/brevbararens-sista

    SvaraRadera
  2. Tack Dan, det vill jag gärna. Jag kontaktar dig via Facebook.

    SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...