torsdag 13 juli 2017

Review: Den stumma flickan

Den stumma flickan Den stumma flickan by Michael Hjorth
My rating: 4 of 5 stars

Det här klart författarduons hitills bästa bok. Sebastian Bergsmn visar en mer mänsklig sida av sig själv och vinner därmed mark i betraktarens ögon. Jag avskyr författarnas cliffhanger i slutet av varje bok och denna utgör tyvärr inget undantag. Det som är mer positivt är hur den lyckas dupera mig mot slutet, när jag naivt ansåg att fallet var löst.

Jag gillar handlingen och att berättelsen bitvis utgår ifrån flickans tankar. Jag hade önskat att författarna berättat mer kring gruvindustrins fördelar och nackdelar för samhället och naturen. Det känns som om de bara lämnar små brödsmulor istället för att gräva djupare och få mig att förstå.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...