måndag 11 september 2017

Review: Brorsan är kung!

Brorsan är kung! Brorsan är kung! by Jenny Jägerfeld
My rating: 3 of 5 stars

Jag hittade detta verk när jag sökte efter material till ämnesområdet sex och samlevnad. Det är lite svårt att skriva om bokens innehåll då det är meningen att läsaren själv ska bli överraskad. Jag skulle rekommendera den till åk 6-7, gärna i sammarbete med fler undervisningsämnen.

Sveriges radio har gjort radioteater av Jennys Jägerfelds bok. Joline Gustafsson spelar huvudkaraktären Måns och han har personliga kopplingar till sin rollgestaltning. Radioteatern är bra även om den till viss del är fylld med stereotyper. Den är ett bra komplement att variera undervisningen med och stöttar de elever som har svårt med läsningen.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...