söndag 8 oktober 2017

Review: King's Cage

King's Cage King's Cage by Victoria Aveyard
My rating: 3 of 5 stars

Det positiva:
Här är en författare som kan gestalta krig och slagfält ur ett mer realistiskt perspektiv (dock övernaturligt) framförallt eftersom att detta är en ungdomsbok. Hon förskönar inte eller hoppar över själva slaget för att undvika läsarnas oro eller att karaktärer ska dö. Författaren fördelar äntligen ordet till andra karaktärer, i denna bok Cameron och Evangeline. Detta är ett enormt lyft framförallt eftersom Evangeline representerar den andra sidan.

Det negativa:
I min enfald trodde jag att detta var den sista boken i en trilogi, men jag insåg snart att det inte går att knyta ihop säcken med de få hundra sidor som var kvar. Författaren är dålig på att återberätta vad som hänt i de senaste böckerna och framförallt kass på att ge läsaren ett register över alla familjer, karaktärer och deras krafter. Det har gått mer än ett år sedan jag läste bok två och jag vill inte läsa den igen. Kapitlen med Mare blir alltför många, framförallt under fångenskapen och jag önskar att Evangeline fick mer utrymme.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...