onsdag 1 november 2017

Review: The Hound of the Baskervilles

The Hound of the Baskervilles The Hound of the Baskervilles by Arthur Conan Doyle
My rating: 4 of 5 stars

Jag har svårt att förstå varför jag inte på riktigt beträtt Arthur Conan Doyles värld tidigare. Jag har förförts av serier och filmer men aldrig berört originalet i bokform. Jag blir inte besviken, dialogen är kvicktänkt, rolig och det enda jag kan klaga på är att Sherlock är med för lite. Inläsaren gör ett suveränt jobb och musiken hjälper till att förstärka den mystiska stämningen. Jag gillar också att berättelsen är kort och snart kommer till sin upplösning. Doyle skippar karaktärernas känsloliv, kärleksliv och dylikt. Berättelsen koncentrerar sig på mysteriet och att hitta dess lösning.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...