onsdag 10 januari 2018

Review: Dödskallegänget

Dödskallegänget Dödskallegänget by Joel Hirsch
My rating: 3 of 5 stars

Det här är en bok för dig som gillar ett (delvis) akademiskt språk i en miljö av litteraturstudier vid Lunds universitet. Den påminner mig lite om boken Magikerna förutom att magin i Dödskallegänget enbart upptar någon procent av bokens övriga innehåll. Jag känner igen vissa moment i berättelsen från det egna livet t.ex. stresspluggandet inför en tenta, nervositeten inför en opponering och ett sökande att försöka hitta vem man själv är.

Jag har bitvis svårt att känna engagemang för att läsa boken, jag vill ha mer magi och utforskande kring dess yttringar. Detta istället för en udda rivalitet mellan två av boken karaktärer. Jag har troligen missförstått eller inte förstått alls större delar av denna bok. Den hade varit intressant att läsa i en bokcirkel för att diskutera hur innehållet skulle tolkas.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...