fredag 5 januari 2018

Review: Harry Potter and the Deathly Hallows

Harry Potter and the Deathly Hallows Harry Potter and the Deathly Hallows by J.K. Rowling
My rating: 5 of 5 stars

Då har hösten och vinterns stora omläsning genomförts, det känns lite sorligt att jag måste lämna Harry Potter och magins värld. Jag funderar på att läsa några av de övriga böckerna, tiden får avgöra. Till en början är jag otroligt arg på Harry Potter, över hur hans tilltro till Dumbledore alltmer sjunker genom berättelsen. Samtidigt är jag också besviken på min egen hjärna som inte minns vad som hände med Dumbledores syster.

J.K. Rowling har en magisk förmåga knyta få alla trådar i sitt nät och få dem att passa ihop i denna sista bok. Samtidigt lyckas hon också bjuda på enorma aha-upplevelser (som jag önskar att jag klurat ut innan) t.ex. historien kring vem som egentligen är master of the elderwand. Jag är oerhört förvånad hur bra det har gått stt lyssna på hela serien på engelska (Stephen Fry är kung) och kommer fortsätta lyssna på engrlska.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...