fredag 2 februari 2018

Review: La Belle Sauvage

La Belle Sauvage La Belle Sauvage by Philip Pullman
My rating: 4 of 5 stars

Jag älskar att Pullman forsätter sitt berättande om den mörka materien. Guldkompassen var en av de första ljudböcker jag lyssnade på och jag var fast genom hela trilogin. Guldkompassen passar som ungdomsbok men de övriga är mycket mörka. The book of dust är inget undantag när det gäller teokrati, mord och jakt. Jag rekommenderar den från högstadiet och framåt.

Jag är oerhört nöjd med att Pullman valt att återbekanta läsaren med Lyra och introducera nya karaktärer. Språket är mysigt och utmanande, jag får ofta ta till uppslagsverket. Pullman har liksom Tolkien hittat på ett eget som spåradiskt används i boken. Har du inte upptäckt bokserien om Den mörka materien har du något att se fram emot.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...